Marketing

Digital markedsføring adskiller sig på et væsentligt punkt fra anden markedsføring.

  • Alt er sporbart.
  • Alt kan målrettes direkte.

Alle (eller næsten alle) anvender internettet til information og underholdning. Nogle har en aversion mod at bruge bestemte websteder som til eks. Facebook. Til gengæld bruges Google eller andre søgemaskiner til at finde systematisere de informationer man har behov for at finde viden om.
Dette gælder uanset om man anvender en personlig computer, tablet / pad eller en smartphone. Det er således et oplagte områder at finde de kunder, som måtte have et behov for netop dine produkter.

Dine kunder skal føle sig godt behandlet, så du skal sørge for at give dem de informationer de har behov for. Det gør du ved tilstedeværelsen, du har på nettet.

B2marketing hjælper dig med at få kontakt til dine kunder.
Første område er at få sammensat dine målgrupper og finde de tilgange der billigst kan anvendes til at få konverteret dine kundeemner til kunder i din virksomhed.
Vi anvender er en række værktøjer, så vi kan analysere målgrupperne og sammenligner dem med en det digitale univers.

Vi laver en kampagne, således du og dine produkter brandes korrekt. Vi sikrer at du har en god og sober indgangsvinkel til kunderne og giver kunderne de informationer der stimulerer deres behov nok til at de tager en købsbeslutning.

Hvilke medier arbejdes der med

Digital Branding arbejder på en række forskellige medier. Medierne skal bruges i forhold til målgrupperne.

I den digital approach anvender vi blandt andet:
Google Ads
B2marketing finder de relevante søgeord, og opbygger søgeannoncer til Google søgninger. Vores filosofi er, at der er mere interessant at ligge i toppen (de 3 første søgeresultater) end at bruge mange penge på at komme til at ligge i det organiske søgefelt. Det er trods alt i toppen at du får dine kliks.

Det er endvidere en naturlig del af B2marketings ydelser, at mobile enheder tænkes ind i markedsføringen. Vi bruger i gennemsnit en mobiltelefon mere end 150 gange i døgnet!

Banner annoncering

Nogle produkter vil være relevante at markedsføre gennem en bannerannoncering. Vi kan stadig styre dine displayannoncer, således de vises relevant i forhold til kunder / produkter.

Sociale medier

Facebook, Twitter og Instagram er naturligt relevante markedsføringsområder. Dog er det vores erfaring, at disse medier skaber en fin branding, men salget foregår på andre medier. Det er igen meget vigtigt, at man ikke alene får sat markedsføringen op i forhold til ens målgrupper, men også får analyseret og optimeret så du får størst mulig synlighed og særkende.

Affiliate marketing

Når man taler om affiliate marketing er hovedreglen, at det er marketing hvor man får en ydelse og en konvertering. Og først når konverteringen er sket skal der betales.
Affiliate marketing er eks. deltagelse med en bannerannoncering på et nyhedsbrev eller en anden udbyders webside.
Et eksempel kan være forsikringsselskabet der betaler 800,- dkk for et salg af en forsikring online. Det koster forsikringsselskabet kun noget, når salget er gennemført.

Eksport

Som noget helt særligt kan B2marketiing hjælpe dig med at sælge dine varer udenfor landets grænser. Adgang til blandt andet Yandex, som er den store spiller på det russiske marked og til andre lokale søgemaskiner er en væsentlig del af B2marketings services. Vi har analysemuligheder i over hele verden, og kan som måske det eneste danske bureau hjælpe dig med de mange profitable markeder, globen rundt.

Der er naturligvis mange andre måder at blive synlig og få sit særkende vist overfor kunder og kommende kunder. Digital Branding har om nogen fingeren på pulsen, og gør det nemt for dig at få succes på nettet.