E-handlen nåede en omsætning i Danmark på hele 85 milliarder i 2015. Et tal der kun stiger.
Mange butikker har en shop, men til trods for at der er stor succes med e-handel smitter det i nævne værende grad ikke af på den enkelte butik med en lille webshop. Grunden er at shoppen og markedsføringen ikke når kunderne. Den investering man foretager er simpelthen for lille og de små bliver tromlet i konkurrencen mod de store spillere.
Der er løsninger
Først vil jeg vise hvorledes omkostningerne for at have en butik på en vilkårlig gågade i sammenligning mellem en webshop reelt kunne se ud:
Butik | Webshop | |
Husleje | 600.000,- | 36.000,- |
Løn | 1.200.000,- | 300.000,- |
Ejer | 480.000,- | 480.000,- |
Varme, El, Vand | 180.000,- | 24.000,- |
Alarm | 20.000,- | 3.000,- |
Svind | 50.000,- | 0,- |
Annoncering / markedsføring | 100.000,- | ? |
Dekoration | 60.000,- | 0,- |
Foreningsbidrag | 5.000,- | 0,- |
Omkostninger | ||
I alt til markedsføring | 2.695.000,- | 843.000,- |
100.000,- | 1.852.000,- |
Omkostnings regnestykket er med følgende præmisser:
Butik
- Dametøjsbutik på gågade i lejet butik.
- 4 ansatte til en løn på 25.000,- hver, uden yderligere tillæg (ferie, barsel mv.)
- Ejeren får selv 40.000,- dkk i løn
- Vand, El, Varme er er sat til 15.000,- dkk pr md.
- Der er et svind på 50.000 dkk pr år.
- Der bruges 8.300 dkk til annoncering i lokale aviser pr. md.
- Vinduer dekoreres af extern virksomhed.
- Der er et årligt gågade bidrag på 5.000,- dkk.
- Varerne leveres i butikken.
Webshop
- Der er investeret i en shop
- Huslejen er baseret på et mindre lagerlokale.
- Der er løn til en medarbejder.
- Ejeren får uændret løn.
- Omkostninger til svind og alarm er markant lavere
- Der skal ikke bruges penge til dekoration og gågadeforening.
- Fragten betales af kunderne.
Der er således 1.852.000,- dkk til
- Håndtering af webshop
- Hosting
- Adwords og anden markedsføring
Du kan bruge 154.333,- dkk pr. måned til drift og markedsføring af din webshop.
Hvad får du i indtægt på butikken / shoppen er naturligvis i forhold til konkurrence, priser og ikke mindst avancen.
Anvendes der over 150.000 dkk til drift og markedsføring vil man kunne nå en kæmpe målgruppe og få et markant salg, som endda vil være markant stigende.
- Økonomien i en webshop
- Både den fysiske butik og webshoppen vil have driftsomkostninger. De er væsentligt anderledes, og der skal “uddannelse” til omstillingen. Din webshop skal bl.a. være
- Præsentabel
- Troværdig
- Enkel for forbrugerne
- Sælgende
- Opdateret
- Hurtig
- Serviceminded
Du kan udlicitere markedsføring og handling af shoppen til Digital Branding, og herved skal du udelukkende arbejde med indkøb, kundeservice, forsendelse og økonomi. Resten kan håndteres af Digital Branding.
Der er flere måder man kan blive en spiller på nettet. Digital Branding har valgt at lave webshops i systemet Magento. Det er markedsledende og kan let udvides efterhånden som succesen bliver større og større.
Der er mange muligheder for et unik design, og maskinen bag, har god struktur og mange udvidelsesmuligheder. Der er mulighed for forskellige forsendelses leverandører, opkobling til ex. Dinero, Economics eller andet bogholderi, nyhedsbreve og meget andet.
Design og opsætning laver Digital Branding. Vi leverer gerne en webshop som er køreklar incl. opsætning af produkter.
Mange taler om SEO idag, og vi har naturligvis lavet den basale optimering fra start.
Investeringen i en webshop er i forhold til det arbejde der er med opbygningen og programmering, tekster, billeder mv.
En professionel webshop koster ikke under 30.000,- dkk. Så har vi også sagt, at du ikke får succes med at vælge en “gratis” eller discount shop til få tusinde kroner. Du vil vel heller ikke købe en Trabant, hvis du skal køre til København hver dag?
Digital Branding har også en særlig løsning til dig, der måske ikke er så god til internet og web. Ud over at lave shoppen, sørger vi også for driften, markedsføring og annoncering, søgemaskineoptimering mv. Digital Branding har stor erfaring i de bagvedliggende data, så vi kan hjælpe din shop til et målrettet og godt salg. Vi laver en aftale, afsætter en procentdel af omsætningen til markedsføringen og bliver honoreret for successen.
Din investering være mindre.
Din risiko vil blive mindre.
Din succes større!